#1 2009-04-09 21:26:09

sirusthevirus

Administrator

9711380
Call me!
Skąd: Irlandia
Zarejestrowany: 2009-04-08
Posty: 10
Punktów :   

Musisz to wiedzieć

Kolonizowanie dużych planet
Wielkość planet związana jest z poniższym schematem który pochodzi w oficjalnego FAQ gry:

Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pola.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pola.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pola.
Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pola.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pola.
Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pola.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pola.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pola.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pola.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pola.

Jeśli twoja planeta ma więcej lub mniej pól to znaczy że podczas kolonizowania nie zmieściłeś się we wspomnianych już 60 procentach szans.

Jak wskazuje schemat najlepiej kolonizować planety na pozycjach 4-6 gdzie średnia liczba pól jest największa.
Planety poniżej 50 pól należy usunąć, ponieważ ich rozbudowa będzie nieopłacalna. Natomiast planety powyżej 200 pól są to planety bardzo duże(nie sądzę aby udało się je wam w 100% procentach zabudować) i należy je jak najbardziej zachować.

Kolonizowanie według przeznaczenia planety
Większość parametrów planety(temperatura, liczba pól itd.) zależą od pozycji planety, dlatego warto przed rozpoczęciem kolonizowania rozplanować sobie przeznaczenie poszczególnych planet. Zwłaszcza gdy wokół twojej galaktyki większość planet na dobrych pozycjach(4-9) jest już zajęta.
Planety na pozycjach 1-3 świetnie nadają się do robienia Grawitonów - ilość energii pozyskiwana z satelit jest wtedy największa(jest zależna od wysokości temperatury).
Także planety na tych pozycjach nadają się do rozbudowy specjalizacyjnej, czyli na planecie rozbudowujemy na maksymalny poziom tylko kopalnię metalu albo kryształu (UWAGA na pozycji 1-3 nie opłaca się budować ekstraktora deuteru) a energię pozyskujemy tylko z satelit.
Natomiast najlepszymi planetami do pozyskiwania deuteru są planety na pozycji 13-15, ponieważ wydobycie tego surowca jest większe im niższa temperatura na planecie.

Łączenie flot (ACS)
acs Zapewne wielu z was nie wiem jak sie posłużyć łączeniem flot, dlatego chciałbym przedstawić wam ten tutorial, który ma za zadanie nieco wyjaśnić istotę zjednoczonych ataków i depozytu sojuszniczego.

Depozyt sojuszniczy
Zacznijmy od podstaw, czyli od Depozytu Sojuszniczego. Jest to specjalny hangar krążący w na orbicie planety, dzięki niemu można zatankować przyjacielską flotę, która stacjonuje na naszej planecie. Jedynymi wymaganiami do budowy pierwszego poziomu depozytu to dostępność surowców: 20 000 metalu i 40 000 kryształu. Każdy kolejny poziom budowli zwiększa o 10 000 jednostek ilość deuteru, jaką może zostać zatankowana stacjonująca flota. Tankowanie odbywa się za pomocą wystrzelenia rakiet. Wbrew pozorom hangar nie jest potrzebny do stacjonowania flot czy prowadzenia wspólnych ataków, natomiast pozwala wydłużyć czas przebywania floty na orbicie.
Stacjonowanie zaprzyjaźnionej floty (grupowa obrona)
Aby zaprzyjaźniona flota rozpoczęła stacjonowanie na orbicie wystarczy, że ktoś z naszego sojuszu lub buddylisty wyśle statki na naszą planetę, z misją "zatrzymaj". Przed tym wybiera, na jaki okres czasu jego flota ma pozostać na orbicie. Stacjonujące statki zużywają paliwo w postaci deuteru:
Nazwa statku    Pobór deuteru na godzinę
Mały transporter    5
Duży transporter    5
Lekki myśliwiec    2
Ciężki myśliwiec    7
Krążownik    30
Okręt wojenny    50
Statek kolonizacyjny    100
Recykler    30
Sonda szpiegowska    0.1
Bombowiec    100
Niszczyciel    100
Gwiazda śmierci    0.1
Gdy flota zużyje całe paliwo dostępne na pokładzie to możemy dotankować statki za pomocą wspomnianych już rakiet. W tym celu przejdź do Depozytu sojuszniczego i kliknij na "Zatankuj flotę dokującą".
Ze względu na technikę gry nie można stacjonować floty u gracza z włączonym urlopem. Jeszcze jednym ograniczaniem jest liczba osób, które jednocześnie mogą stacjonować na jednej orbicie - jest to maksymalnie 5 graczy.

Walka zjednoczonych flot (grupowy atak)
Jak polecieć z kolegą na cel? Otóż tak:
1. Musimy sprawdzić ile lecę do celu, a ile leci kolega!
2. OK sprawdziliśmy, ja lecę 1:32:11 godziny a kolega 1:21:43
3. Teraz musimy wysłać flotę jako pierwsi, gdyż flota, która leci dłużej nie może później się dołączyć!
4. Wchodzimy we flota, następnie klikamy na związek (rys. 1), powinno się nam ukazać informacje o związku
5. Zapraszamy uczestników ataku w naszym przypadku w pole (rys. 2) wpisujemy nick naszego kolegi. Teraz prosimy kolegę o wejście we flota -> zaznaczenie statków którymi ma dołączyć -> klikniecie dalej -> i tu powinna ukazać się zielona nazwa związku, klika na nią następnie wybiera misje "napadaj" -> dalej i od tej pory w podglądzie powinien widnieć związek.

Nie daj się zaatakować!
Ostatnio w wiadomościach do mojego sojuszu jest sporo postów typu "XXX ciągle mnie atakuje, pomóżcie". Aby nie trzeba było pomagać tj. nikt was nie atakował. Przejdźmy do pierwszej części mojego poradnika:

Jak stać się nieatrakcyjnym celem?
Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, należy najpierw zastanowić się, co chce osiągnąć agresor?
Otóż przede wszystkim potencjalny agresor patrzy na:
1. Ilość surowców na planecie (oczywiście aby je przejąć)
2. Flotę stacjonującą na planecie (aby ją zniszczyć i zebrać szczątki)

Więc jak każdy łatwo może wywnioskować, aby stać się nieatrakcyjnym celem:
1. Nie należy trzymać zbyt dużej ilości surowców na planetach (jak bezpiecznie zbierać surowce napiszę dalej)
2. Nie należy zostawiać floty na planecie podczas naszej nieobecności (należy robić FSy, o tym w kolejnych działach).

Planety bez większej ilości surowców i floty nikt nie zaatakuje, bo zwyczajnie nie będzie mu się to opłacać. (szkoda deuteru).

Jak bezpiecznie magazynować surowce?
Oczywiście surowce najlepiej wydawać na bieżąco, ale jeśli zbieramy na jakiś drogi budynek lub badanie, przechowywanie surowców na jednej z planet wydaje się nieuniknione. Oto zasady bezpiecznego magazynowania surowców.

1. Staramy się trzymać surowce na planecie posiadającej solidną obronę.
2. Robiąc FSa (zaraz będziemy omawiać jak) zabieramy też surowce.
3. Jeśli posiadamy księżyc, to na nim najlepiej trzymać surowce (ponieważ nie można skanować go z menu Galaktyki, gracze rzadziej wysyłają tam sondy (wiem z doświadczenia).

Ponieważ lepsi gracze rzadko atakują dla surowców zgromadzonych na planecie, najczęściej zaś polują na floty pozostawione na planetach, należy się przed tym zabezpieczyć robiąc FSa. Ale to też trzeba umieć.

Jak prawidłowo zrobić FSa?
1. Co to jest FS?
FS (fleetsave) polega na wysłaniu gdzieś floty podczas gdy nas nie ma na OGame, tak, aby nikt nie mógł jej zaatakować.
2. Czy robiąc FSa mogę być pewien, że nikt nie zniszczy mojej floty?
Niestety nie. Wśród budynków możliwych do zbudowania na księżycu jest Falanga czujników. Pozwala ona wykryć ruchy flot z pewnymi wyjątkami. Przy pomocy falangi można tak zgrać atak, że flota agresora przylatuje na planetę kilka sekund po flocie ofiary tak, że nie ma szans na ucieczkę.
3. Jak więc prawidłowo zrobić FSa? (tak, aby był bezpieczny)
Przydatne w tym celu jest posiadanie księżyca. Jeśli go masz, możesz wysłać flotę z księżyca na Pole Zniszczeń z misją Zbieraj lub z księżyca na księżyc z misją Transportuj (drugi księżyc nie musi być twój, możesz poprosić kolegę czy możesz robić FSa na jego księżyc, pamiętaj jednak, aby nie wysyłać wtedy żadnych surowców!). W ten sposób nasza flota nie jest do wykrycia poprzez Falangę.

Jeśli nie masz księżyca, sprawa jest trudniejsza. Na Falandze nie widać jedynie zawróconej floty z misją Stacjonuj. Należy więc (moim zdaniem) postarać się o księżyc robiąc próby księżycowe (posiadanie księżyca baaardzo ułatwia grę.)

Stosując się do tych zasad staniesz się nieatrakcyjnym celem dla agresorów i nie powinieneś być atakowany.

Galaktyka
Jak zbudowany jest uniwersum?
Jeden wszechświat(uniwersum) składa się z 9 galaktyk, każda ma 499 układów słonecznych, a każdy układ posiada 15 planet. Czyli jeden wszechświat to 65000 planet do zasiedlenia. Każdej galaktyce, układowi i planecie przypisany jest numer. Przyporządkowane numery składają się na współrzędne planety. Współrzędne planety mają postaci GG:UU:PP, gdzie GG to numer galaktyki, UU numer układu a PP numer planety, np. 2:34:12 Użytkownicy z różnych uni nie mogą się z sobą kontaktować (wysyłać flot, atakować...), ponieważ każde uniwersum to odrębny/zamknięty wszechświat.

Budowa zakładki galaktyka

Zakładka galaktyka zbudowana jest z 8 kolumn. Każdą z nich postaram się pokrótce omówić.
Na samej górze ponad nagłówkami kolumn widzimy menu służące do nawigacji. Możemy przechodzić pomiędzy poszczególnymi układami oraz galaktykami klikając w przycisk lub używając strzałek na klawiaturze. Możemy również wpisać dowolnie inny numer układu lub galaktyki i kliknąć na przycisk "Pokaż".

Pierwsza kolumna to liczba porządkowa planet. Widniejący numer danego wiersza jest także częścią składową położenia planety.

W drugiej kolumnie nazwanej "Planeta" widzimy obrazki planet. Gdy najedziemy na obrazek zobaczymy okienko, w którym możemy wybrać misje związaną z daną planetą. Możliwe misje to Szpieguj, Atakuj, Zatrzymaj, Transportuj dla planety innego gracza oraz Transportuj, Stacjonuj dla własnej planety.

W trzeciej kolumnie widnieje nazwa planety. Jeśli przy niej jest (*) oznacza to, że wciągu ostatnich 15 minut planeta była aktywna. Jeśli widzimy liczbę minut zamiast gwiazdki oznacza to czas od ostatniej aktywności na planecie.

W czwartej kolumnie zatytułowanej "Księżyc" pokazany jest obrazek księżyca, jeśli takowy istnieje przy danej planecie. Znowu najeżdżając na obrazek księżyca możemy wybrać misje z nim związana. Odpowiednio dla cudzego księżyca Szpieguj(tylko dla Komandora), Transportuj, Atakuj, Zatrzymaj, Niszcz oraz dla własnego Stacjonuj i Transportuj. W dymku widzimy również informacje o księżycu takie jak temperatura oraz średnica.

W piątej kolumnie "Szczątki" widzimy obraz szczątek, jeśli takie się znajdują na orbicie danej planety. Po najechaniu na nie widzimy ich ilość i możemy wysłać na to Pole Zniszczeń recyklery(funkcja dostępna tylko w koncie Komandor).

W szóstej kolumnie widzimy nazwę gracza, który jest posiadaczem danej planety oraz jego status.
Jeśli gracz jest zielony oznacza to, że ma on status słabego gracza i nie możemy go atakować.
Tak samo, jeśli ma on kolor czerwony ma status dobrego gracza i również nie możemy go atakować. Literka "u" przy nazwie gracza oznacza ze dany gracz ma włączony urlop. Jego również nie możemy atakować. Jeśli przy nazwie gracza widnieje literka g oznacza to, że dany gracz został zablokowany najprawdopodobniej za łamanie zasad gry. Możemy to sprawdzić klikając na ów literkę, link przeniesie nas do pręgierza. Jeśli przy nazwie gracza widnieje literka "i" oznacza to nieaktywność dłuższą niz. 7 dni, natomiast jeśli widnieje tam literka "I" oznacza to nieaktywność dłuższą niz. 28 dni.
Gdy najedziemy kursorem myszki na nazwę gracza zobaczymy:
Napisz wiadomość
Buddy-zapytanie
Miejsce w statystykach

W kolejnej kolumnie widnieje nazwa sojuszu, w którym znajduje się gracz. Jeśli dany gracz nie ma sojuszu to pole pozostaje puste. Nazwa własnego sojuszu jest oznaczona na zielono. Po najechaniu na nazwę sojuszu wyświetli nam się okienko z informacjami o sojuszu (liczba członków, miejsce w statystykach) oraz link Strona Sojuszu, Miejsce w statystykach, Strona WWW Sojuszu.

W ostatniej kolumnie "Akcje" widzimy następujące opcje:
Szpieguj - umożliwia wysłanie sond na daną planetę, liczbę sond szpiegowskich jakie będą wysyłane można określić w ustawieniach
Napisz wiadomość - możemy wysłać wiadomość do gracza
Buddy-zapytanie
Atak rakietowy - pokazywane jeśli mamy dostępne rakiety międzyplanetarne
Obejrzyj raport - opcja dostępna w Komandorze, umożliwia dzielenie się raportami z innymi graczami

Pod tabelą znajduje się informacja o zasiedlonych planetach oraz Legenda, najedż na nią a zobaczysz opis wszystkich oznaczeń.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.demonywojny.pun.pl www.tortownica.pun.pl www.ntsdnaruto.pun.pl www.bakuganbrawlers.pun.pl www.robotarena.pun.pl